Nasz pierwszy porojekt edukacyjny WODA
W środę 21 marca 2018 rozpoczęliśmy nasz pierwszy projekt badawczy. Podjęliśmy temat bliski dzieciom: WODA
Celem tego projektu było zwrócenie uwagi na problem zanieczyszczania wód oraz przyswojenie i zastosowanie w praktyce wiedzy dotyczącej roli wody w przyrodzie i życiu człowieka. W trakcie zajęć dzieci poszukiwały odpowiedzi na interesujące je zagadnienia związane z wodą.
Przeprowadziliśmy doświadczenie związane z trzema stanami skupienia wody. Zapoznaliśmy się z informacjami dotyczącymi maszyn napędzanych wodą. Rozmawialiśmy na temat roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin. Omówiliśmy, jakie zagrożenia wynikają z niszczycielskiej działalności wody. Efektem naszych rozważań było wykonanie mapy myśli „ Po co komu woda?” i umieszczenie jej w widocznym miejscu. Przeprowadziliśmy doświadczenie sprawdzające co stanie się z kwiatami umieszczonymi w trzech butelkach : kwiat całkowicie zanurzony w wodzie, kwiat w butelce z wodą na dnie, kwiat w butelce bez wody. Obserwowaliśmy te kwiaty przez trzy kolejne dni a potem wyciągnęliśmy wnioski. Kolejnego dnia sprawdzaliśmy, które substancje rozpuszczają się w wodzie. Wyniki obserwacji zilustrowaliśmy na kartach i wyeksponowaliśmy je w klasie. Ważnym momentem naszego projektu była rozmowa na temat: „ Znaczenie wody dla człowieka i sposoby jej oszczędzania”.
Podsumowaniem działań metodą projektów było wypełnienie przez dzieci kart ewaluacyjnych.
Projekt dawał dzieciom możliwość budowania w sobie poczucia współodpowiedzialności za środowisko przyrodnicze, a podjęte działania służyły odkryciu tajemnic wody takich jak: parowanie, skraplanie, rozpuszczalność substancji w wodzie, stany skupienia wody, czystość wody, podjęta została również problematyka racjonalnego gospodarowania zasobami wody.
Realizacja projektu dostarczyła wszystkim dzieciom niezapomnianych wrażeń, a także dała możliwość własnego rozwoju.
Klasa pierwsza
26
MAR
2018
223
razy
czytano
Piema