Swiza
Noc z Dziadami
27
paź
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Szkoły Podstawowej imienia księdza Stefana Joniaka w Niegowonicach. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
14 marca 2018 r. w naszej szkole gościliśmy aktorów z Interwencji Artystycznej ALPMIM z Krakowa, którzy przedstawili nam spektakl pt. „Spotkanie w realu”. Najpierw obejrzeli go uczniowie klas IV-VII, a potem klasy 0-III.
Przedstawienie ilustrowało problem, który był i nadal jest aktualny, a mianowicie zachowanie uczniów w stosunku do swoich „nowych” koleżanek i kolegów oraz ich odmienności. Dzieci wchodzące do grupy muszą się podporządkować jej zasadom, żeby mogły w niej uczestniczyć. Często jej członkowie mają zły wpływ na jednostkę, dlatego warto zastanowić się nad sobą i nie oceniać ludzi po wyglądzie, sposobie ubierania i tego, co mówią o nich inni. Należy działać zgodnie ze swoimi zasadami i wartościami tak, aby nikomu nie szkodzić innym. Każdy ma prawo do swojego zdania, z którym nie musimy się zgadzać. Należy umieć przeciwstawiać się temu, co złe. Spektakl pokazywał również, iż problemem współczesnego świata jest tzw. cyberprzemoc. Poprzez wpisy na forach społecznościowych, które mogą być negatywne lub pozytywne wpływamy na zachowania innych. Pamiętajmy, że nie można nikogo zmuszać do tego, by lubił lub nie lubił innych.
Tego samego dnia uczniowie klas gimnazjalnych wzięli udział w warsztatach profilaktycznych „Twój czas” prowadzonych przez Piotra Ślęzaka. Celem warsztatów była refleksja nad tym, aby nie marnować czasu na rzeczy mało ważne, niepotrzebne nikomu, albo wręcz zagrażające zdrowiu.
Uczniowie podzieleni na grupy otrzymali walizki z różnymi przedmiotami, które służyły jako stymulatory pokazujące konstruktywne spędzanie czasu. Członkowie grup, przy użyciu stymulatorów, najpierw improwizowali na temat, kiedy marnujemy wolny czas, a potem, kiedy wykorzystujemy go konstruktywnie. Uczniowie wypisywali i omawiali negatywne, a następnie pozytywne przemyślenia.
Były to świetne zajęcia budzące u młodzieży kreatywność, pomysłowość i logiczne myślenie, a poza tym, służyły integracji.
Zarówno spektakl dla młodszych uczniów jak i warsztaty dla starszej młodzieży sprzyjały refleksji nad swoim zachowaniem, stosunkiem do ludzi, nad wyborami życiowymi.
Pedagog szkolny: Ewa Kaczyńska i Dorota Sobiegraj
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.