Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

niego@onet.pl

32 67 295 26

Biblioteka

WYCIECZKA DO WROCŁAWIA

Słonecznego, czerwcowego dnia,  o godzinie 6.30 uczniowie naszego Zespołu Szkół zebrali się pod szkołą, aby wyjechać autokarem do Wrocławia. Biuro Turystyczne „LUBATUR” z Będzina punktualnie o godzinie 6.45 przysłało autokar wraz z pilotem wycieczki. W planie wycieczki znajdowały się bardzo ciekawe miejsca do zwiedzania: Panorama Racławicka, Ostrów Tumski, starówka wrocławska, ogród japoński oraz pokaz fontann multimedialnych.

Po kilkugodzinnej podróży przyjechaliśmy na miejsce gdzie czekał już na nas przewodnik i poszliśmy do rotundy “Panoramy Racławickiej”. Z ogromną uwagą słuchaliśmy historii  bitwy stoczonej pod Racławicami w 1794 roku przez wojska powstańcze z udziałem kosynierów, pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki z wojskami rosyjskimi dowodzonymi przez generała Tormasowa.  Olbrzymie malowidło W. Kossaka i J. Styki zaskoczyło nas rozmiarami i przeniosło nas w czasy powstania.

Po wysłuchaniu historii i obejrzeniu obrazu udaliśmy się pieszo na spacer do Ostrowa Tumskiego – najstarszej zabytkowej dzielnicy Wrocławia, znajdującej się na wyspie św. Jana. Znajduje się tam wiele ciekawych obiektów sakralnych, które w większości są udostępnione zwiedzającym. Dużą atrakcją wycieczki była  monumentalna wieża BAZYLIKI MNIEJSZEJ p.w. św. ELŻBIETY, mierząca przeszło 90 m i posiadająca u podstawy mury grubości blisko 3 m. Wyjechaliśmy windą na widokowy taras wieży, otoczony kamienną balustradą, z którego można było zobaczyć rozległą panoramę Wrocławia i jego okolic. Wracając do autokaru przez most udało nam się obejrzeć zawieszone kłódki – nawet tą z serialu „Pierwsza Miłość”.

Następnym punktem było Stare Miasto. Pan przewodnik z zapałem oprowadziła nas po rynku i jego okolicach. Podczas spaceru można było zauważyć krasnale, które mają stać się wizytówką miasta.  Jednak bardzo skupieni na zwiedzaniu nie zobaczyliśmy ich za dużo.

Ostatnim etapem naszej podróży było zobaczenie Ogrodu Japońskiego i pokazu multimedialnych fontann  na Pergoli.

Do ogrodu prowadzi ozdobna brama główna i szeroka aleja kierująca zwiedzających do centralnej części i jednocześnie największej atrakcji ogrodu - pięknego, zwieńczonego ozdobnym dachem mostu spinającego dwa brzegi stawu. Kolejną atrakcją jest część południowa ogrodu nawiązująca do japońskich ogrodów przydomowych, z domkiem - pawilonem typu Sukija oraz strzyżonymi żywopłotami i fragmentem ogrodu kamienno – trawiastego. Cały ogród to prawdziwy i unikalny w tej części świata żywy fragment japońskiej kultury.

Wszystkich zachwycił piękny spektakl z udziałem wody, kolorowych świateł i muzyki, Wrocławska Fontanna zamieniła się w teatr wodny dla odwiedzających.

Kończąc nasz pobyt we Wrocławiu byliśmy zmęczeni upałem ale jednocześnie bardzo zadowoleni z udanej wycieczki. Warto było pojechać do Wrocławia i zobaczyć tak wiele ciekawych miejsc! W godzinach wieczornych wraz z organizatorami wycieczki panią Ewą Przybyłą i Dorotą Sobiegraj i opiekunami panią Marzeną Pajdą i  Teresą Wróblik, dojechaliśmy do domu.

Organizatorzy dziękują wszystkim za udany wyjazd i zapraszają już w nowym 2013/2014 roku szkolnym.

DOROTA SOBIEGRAJ, EWA PRZYBYŁA

im. ks. Stefana Joniaka w Niegowonicach

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.