Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

niego@onet.pl

32 67 295 26

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

LABILNOŚĆ EMOCJONALNA.

LABILNOŚĆ EMOCJONALNA.

Labilność uczuciowa dzieci to aspekt, przez który wielu rodziców panikuje i martwi się o stan swojego dziecka. Mówiąc najprościej jest to umiejętność dziecka polegająca na błyskawicznym przechodzeniu z jednego stanu emocjonalnego do drugiego. Wszystko zależy od wspomnianych emocji, które towarzyszą postępowaniu i sytuacji, w której znajduje się w danej chwili dziecko.

Warto podkreślić, iż występowanie tego typu sytuacji u osób dorosłych traktowana jest jako choroba i wymaga konsultacji ze specjalistą. Dzieci, które nie ukończyły szóstego roku życia cechuje ogromna impulsywność i afektywność. Emocje, które wyraża przedszkolak są niesamowicie nasilone, a jednocześnie zaskakujące i czasami nieadekwatne do sytuacji, która w chwili obecnej ma miejsce.

Dzieci wyrażają owe emocje bardzo krótko, do tego stopnia, że bez wątpienia możemy nazwać je emocjami krótkotrwałymi. W tym wypadku nic nie stoi na przeszkodzie, aby krótkotrwałe emocje były przyczyną uzewnętrznienia ich i wpływu w ten sposób na zachowanie dziecka. W przypadku dzieci labilność uczuciowa związana jest również z tym, iż emocje nie muszą być adekwatne do zachowania dziecka, które może niezbyt adekwatnie do sytuacji zareagować i wyrazić swoje uczucia niezbyt przyzwoitym zachowaniem wśród rówieśników, na przykład w przedszkolu. Rodzice z pewnością nie mają kłopotu z zaobserwowaniem cech i emocji, które powstają w dziecku, a wcześniej były po prostu niewidoczne.

Pociechy w wieku przedszkolnym i emocje, które wyrażają stają się zdecydowanie bardziej wyraziste i pozwalają wyróżnić emocje takie jak: strach, gniew, zazdrość, szczęście i radość. W tym wieku dzieci nie potrafią ukrywać swoich uczuć, ponieważ uzewnętrzniają kompletnie wszystkie odczucia i myśli. Z pewnością nie musimy się martwić o to, że nasze dziecko w tym wieku coś gryzie, coś przeszkadza i nie powiedziało nam o tym. Wszystko widoczne jest w słowach, zachowaniu, ruchach, gestach lub krzyku dziecka. Problem zauważyłby każdy bardzo troskliwy lub nawet nieco mniej opiekuńczy rodzic.

                                                                           Pedagog szkolny : Olga Ziarko

13

KWI

2015

575

razy

czytano

Literatura pedagogiczna

Logo serwisu.

Szkoła Podstawowa

im. ks. Stefana Joniaka w Niegowonicach

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:
Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia