Praca z mapą cyfrową
Wisława Szymborska w wierszu Mapa pisała:
Mogę końcem paznokcia przyciskać wulkany,
bieguny głaskać bez grubych rękawic,
mogę jednym spojrzeniem
ogarnąć każdą pustynię
razem z obecną tuż tuż obok rzeką.
Uczniowie klas IV na dzisiejszych zajęciach rozwijających z przyrody przekonali się, że słowa naszej noblistki są prawdziwe. Cały świat jest w naszym zasięgu, możemy zwiedzać ciekawe miejsca na wszystkich kontynentach, odwiedzać największe muzea i galerie sztuki o ile mamy dostęp do Internetu. Na lekcjach poznaliśmy mapy tradycyjne. Wiemy, jakie elementy ma mapa, czym są znaki kartograficzne i jak je odczytywać. Dzięki lekcjom w terenie potrafimy zorientować mapę w terenie i posługujemy się planami. Wykonujemy też proste zadania ze skalą. Dzisiejsze zajęcia pozwoliły rozwinąć kompetencje cyfrowe, które są niezbędne przyrodnikom w XXI w. Na początku zaplanowaliśmy wycieczkę klasową do Będzina. Określiliśmy dystans jaki pokonamy i sprawdziliśmy ile czasu spędzimy w autokarze. Określiliśmy także odcinki drogi, gdzie występują korki. Następnie „zwiedziliśmy” Manhattan w Nowym Jorku, Luwr i Wieżę Eiffla w Paryżu oraz Plac Czerwony w Moskwie. Oczywiście wszystkie wirtualne wycieczki zakończyły się… na własnym podwórku.
11
KWI
2022
331
razy
czytano
Tomasz BARAN