W kwietniu 2020 r. nauczycielki wychowania fizycznego Szkoły Podstawowej w Niegowonicach wzięły udział w Kongresie Nauczycieli Wychowania Fizycznego i Trenerów Sportu , oraz warsztatach. Ze względu na zaistniałą pandemię kongres, warsztaty odbyły się w formie on-line.
Wystąpienia prowadzili eksperci-praktycy- najlepsi nauczyciele wychowania fizycznego, trenerzy, psycholodzy sportu. Prelegenci na przykładach z własnego doświadczenia prezentowali w jaki sposób poradzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas zajęć, jak komunikować się, aby zbudować autorytet, oraz jak motywować współczesne dzieci i młodzież.
Organizatorem wydarzenia była redakcja czasopisma ,,Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne’’
Program zawierał wykłady prezentowane przez:
1. Katarzyna Pankowska- Jurczyk (psycholog )- omówione zagadnienia:
- jak wykorzystać i dopasować różne potrzeby uczniów, ich zainteresowania, umiejętności oraz tempo nauki do obowiązku realizacji podstawy programowej
- sprawdzone rozwiązania na wysoką frekwencję na zajęciach wf, oraz sposoby na uczniów niezdyscyplinowanych, leniwych czy agresywnych.
2. Mikołaj Lasek- dietetyk Lech Poznań Football Academy, redaktor merytoryczny czasopisma ,,Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”.
- przedstawił pomysły gier i zabaw , które sprawdzają się na korytarzu, w sali lekcyjnej i trudnych warunkach,
- przedstawił jak można przy pomocy prostych aplikacji, czy materiałów audiowizualnych urozmaicić zajęcia wf.
3. Jerzy Górski- znany jako bohater filmu ,,Najlepszy’’.
- jak rozmawiać i postępować z młodymi ludźmi, żeby nie kierować się w stronę uzależnień i depresji, tylko szukać wartości w sporcie i aktywności fizycznej,
- co robić, kiedy nasi uczniowie są już na złej ścieżce, jak poradzić sobie i jak wyciągnąć młodych ludzi z życiowych zakrętów poprzez sport.
4. Grzegorz Więcław – wykładowca na uczelniach wyższych.
- przygotowanie mentalne, jako klucz do osiągnięcia zamierzonego celu ( jak motywować, docierać, budować działania uczniów ), jak wykorzystać periodyzację w treningu mentalnym,
- sposoby dzięki którym unikniemy masowych zwolnień z wf, a uczniowie pozbędą się kompleksów, czy poczucia odrzucenia,
- jak odkrywać ,,perełki’’, jak je dopingować, stymulować i kierować mentalnie, aby wykorzystać w pełni ich potencjał.