Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...

niego@onet.pl

32 67 295 26

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Jak sobie radzić ze stresem i negatywnymi emocjami

Jak sobie radzić ze stresem i negatywnymi emocjami

 W tym trudnym czasie w jakim się znaleźliśmy odczuwanie lęku, strachu i niepewności jest czymś naturalnym. Nasza rzeczywiśtość zmieniła się z dnia na dzień wywracając dotychczasowe życie do góry nogami. Każdy z nas przechodzi ten trudny czas inaczej, nie zmienia to jednak faktu, że lęk i strach są naszym wspólnym doświadczeniem.

O tym jak radzimy sobie z wszelkiego rodzaju kryzysami decyduje w dużym stopniu nasz poziom odporności psychicznej. To od niej zależy jak reagujemy na wyzwania, stres i presję niezależnie od okoliczności. 

1. Zaangażowanie

Zaangażowanie ma tę cudowną moc odciągania naszej psychiki od strachu i zamartwiania się. Co więcej, przywraca nam poczucie sprawczości oraz kontroli, które przekładają się na wewnętrzny spokój, a także większą pewność siebie. Dobrze jest znależć sobie zajęcie, które będzie wymagało naszego całkowitego zaangażowania.

2. Dbałość o rutynę

Większość z nas nie lubi rutyny bo kojarzy nam się z nudą, ale w tej sytuacji, w której się znaleźliśmy rutyna wprowadza porządek i eliminuje chaos, który nie sprzyja odporności psychicznej. Nasz mózg uwielbia jasne instrukcje, dlatego tak ważna jest rutyna.

3. Bycie tu i teraz

Warto nie wybiegać w przyszłość i rozgraniczyć to, na co mamy wpływ od tego, na co wpływu nie mamy. Skupmy się na tym pierwszym. Pamiętajmy, że bardzo dużo rzeczy zależy od nas.

4. Wprowadzenie aktywności fizycznej

Róbmy to, co sprawia nam przyjemność. Może to być np.: taniec, trening w domu, skakanie na skakance. Ważne żeby aktywność fizyczna stała się naturalnym elementem naszego dnia. Jest ona tak ważna ponieważ redukuje poziom kortyzonu w naszym organiźmie czyli hormonu stresu i cudownie uwalnia endorfiny, które wywołują dobre samopoczucie i zadowolenie z siebie.

5. Prawo do emocji

Każdy z nas przeżywa tą sytuację po swojemu. Towarzyszą nam różne emocje dlatego nie porównujmy się z innymi osobami. To, że ktoś płacze podczas gdy ktoś inny w tej sytuacji zachowuje kamienną twarz, nie oznacza, że jest się słabeuszem, który sobie nie radzi. Każdy z nas ma prawo do własnych emocji i powinniśmy to uszanować. Nie starajmy się przed nimi uciekać i nie zagłuszajmy ich. Emocje są jak fale. Przyszły, odejdą. Dajmy im czas.

6. Zwrócenie uwagi na to, co powoduje, że dobrze się czujemy

Zwracajmy uwagę na wszystkie sytuacje, zdarzenia i osoby, które powodują, że czujemy przypływ spokoju i pozytywnej energii. Jeżeli pomaga nam w tym rozmowa z bliską osobą, to po prostu to róbmy.

 

                                                                                                                        Pedagog

                                                                                                                Joanna Łakomska

 

07

KWI

2020

207

razy

czytano

pedagog

Logo serwisu.

Szkoła Podstawowa

im. ks. Stefana Joniaka w Niegowonicach

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Formularz kontaktowy

Pytanie do burmistrza

Zgłoś usterkę

Formularz zgłoszenia