Skróty klawiszowe:

Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.

Dowiedz się więcej...

niego@onet.pl

32 67 295 26

Klasy I-III

TAJEMNICE ASTRONOMII.

Wielokrotnie, patrząc w gwiazdy, zastanawiamy się nad ich pięknem, różnorodnością i mnogością. Podziwiamy ich rozmieszczenie na niebie i próbujemy rozwikłać odwieczną zagadkę Wszechświata. Nauka zajmująca się badaniem gwiazd, planet i innych ciał niebieskich czyli astronomia pomaga nam zgłębić tajniki tych niezwykłych zjawisk zachodzących na nieboskłonie. Zatytułowaliśmy swoją pracę Tajemnice astronomii i wykonaliśmy ją metodą projektów. Pracowaliśmy w grupach i przygotowaliśmy kilka interesujących zagadnień dotyczących nie tylko planet czy gwiazd, ale też większych struktur: gromad, mgławic i galaktyk. Słowem, próbowaliśmy nieco bliżej przyjrzeć się budowie i pochodzeniu tajemniczego Wszechświata. Wiemy, że Astronomia, jako jedna z najstarszych nauk, znana była już Egipcjanom, którzy budowali piramidy wzorując się układem gwiazd. Majowie, Grecy czy Babilończycy także znani byli z obserwacji nocnego nieba. Postaraliśmy się również przybliżyliśmy sylwetkę jednego z najbardziej zasłużonych astronomów na świecie jakim był Mikołaj Kopernik. Ten znamienity, polski uczony dokonał rewolucyjnego odkrycia. Zburzył dotychczasowe, średniowieczne poglądy dotyczące budowy kosmosu. Przedstawił światu heliocentryczną teorię budowy Układu Słonecznego, według której, to Ziemia i inne planety krążą wokół Słońca, a nie odwrotnie. Idąc za przykładem tego wielkiego odkrywcy zbudowaliśmy makietę Układu Słonecznego. Zgromadzone informacje, w formie ustnej prezentacji przedstawiliśmy reszcie zespołu klasowego. Nie ukrywamy, że jest to dla nas bardzo ciekawe zagadnienie, które planujemy w niedalekiej przyszłości zgłębić jeszcze bardziej i poznać to co jeszcze nie odkryte na niebie.

Uczniowie klasy III b.

Szkoła Podstawowa

im. ks. Stefana Joniaka w Niegowonicach

Ukryj moduł.

Wyszukaj na stronie

Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.

Zdjęcie:

Formularz kontaktowy