Swiza
Koncert Patriotyczny Opowiedz mi o Polsce
9
gru
2024
Więcej
Przejdź do menu głównego.
Przejdź do treści.
Przejdź do wyszukiwarki.
Uruchom wysoki kontrast.
Uruchom wersję tekstową.
Skróty klawiszowe:
Pokaż moduł: Skróty klawiszowe.
Strona wykorzystuje pliki cookies.
Dowiedz się więcej...
Wysoki kontrast.
Wysoki kontrast.
Oficjalna strona internetowa Szkoły Podstawowej imienia księdza Stefana Joniaka w Niegowonicach. Strona wyposażona w automatycznego lektora treści. Usługa lektora dostępna jest z poziomu poszczególnych podstron.
Wersja dla niesłyszących.
Wielkimi krokami zbliża się czas chłodów, mgieł i zdecydowanie niskiej temperatury, a tym samym odchodzi w zapomnienie sezon letni, który sprzyja wielu aktywnościom. Jedną z nich są chętnie podejmowane prace ogrodowo-remontowe.
Jesień to dobry moment na podsumowanie tychże działań, szczególnie, jeśli praca szła pełną parą, a tak działo się w Szkole Podstawowej w Niegowonicach. Pierwsze remonty ruszyły już 1 lipca. Wszystkie krzesła, ławki, szafki indywidualne z szatni zostały wyniesione i rozpoczęło się czyszczenie ścian na całym dolnym korytarzu, połączonym z dwoma mniejszymi, przejściowymi oraz dwoma pomieszczeniami, gdzie również znajduje się szkolna szatnia dla dzieci. Zdzieranie farby do tynku, mycie tych ogromnych powierzchni i gruntowanie ich zajęło prawie miesiąc czasu. Jednocześnie z malowaniem korytarza ruszył remont jednej z sal, która została zaplanowana jako sala plastyczna, w której dzieci będą miały możliwość rozwijania swoich talentów manualnych w różnych dziedzinach sztuk plastycznych. I znów – zdzieranie, mycie pokazującej się spod spodu farby kredowej, zaprawki gipsowe, gruntowanie, malowanie. Po sali plastycznej i korytarzu przyszedł czas na korytarze i barierki przy schodach prowadzących z szatni na pierwsze i drugie piętro. Wymalowanie ścian, po wcześniejszym treningu – nie stanowiło problemu. Wyzwaniem okazało się wymalowanie sporej ilości barierek i krat zabezpieczających. Zadanie to było wyjątkowo czasochłonne i monotonne, co odrobinę spowolniło wykonywane prace. W międzyczasie sufit na głównym korytarzu zapragnął sprawdzić, czy obowiązują go prawa grawitacji, oderwał się od muru i z hukiem zamanifestował swój upadek, jednocześnie informując nas, że będą kolejne prace do zrobienia. Na szczęście i ten problem został rozwiązany.
Kiedy jedna ekipa remontowa walczyła w szatniach, salach na dole i korytarzach, druga w tym czasie – rodzice uczniów klas pierwszych – przygotowywali sale lekcyjne dla swoich dzieci. I tam się działo! Malowanie, czyszczenie, kupowanie nowych mebli, ławek, biurka, tablic – praca aż kipiała, żeby zdążyć przed pierwszym dzwonkiem.
Oprócz prac remontowych wykonano wiele prac porządkowych: przeorganizowana została sala tradycji, w której znajduje się wiele pamiątek i materiałów dotyczących patrona szkoły – ks. Stefana Joniaka; przeniesione zostało archiwum szkoły, wysprzątano kilka pomieszczeń magazynowych oraz piwnice, w których nagromadziło się sporo rzeczy.
Szkoła położona jest na dużym, pięknym placu, mającym potencjał. Oprócz placu zabaw (który też jest obecnie modyfikowany) i boiska ma przestrzenie zielone, które mogą służyć, jako rekreacyjne, edukacyjne lub sportowe. Cały teren przy szkole został uporządkowany. Wycięte są stare, chore krzaki, podcięte gałęzie wielu drzew w celu poprawienia ich wyglądu oraz zwiększenia bezpieczeństwa. Pod krzakami było wiele niespodzianek, które zostały uprzątnięte. Nie tylko jest czyściej, ale również przejrzyściej. Zakres prac ogrodowych był naprawdę bardzo duży. Kosiarki, piły, sekatory, traktory z furami, grabie, szpadle to codzienny widok, który mogli podziwiać uczniowie szkoły.
Zwieńczeniem wszystkich działań było pomalowanie płotu szkoły.
Żadna z tych prac nie byłaby ukończona, gdyby nie ludzie, którzy w pocie czoła, po swoich godzinach pracy podejmowali wysiłek i działali na rzecz szkoły. Wszystkim rodzicom, których z racji ilości nie sposób wymienić w artykule z nazwiska, nauczycielom, którzy pracowali z własnej woli, pracownikom obsługi chętnie chwytającym za pędzle, szpachelki, sekatory i inne narzędzia oraz wszystkim osobom, które wsparły nasze działania –
ślemy OGROMNE, ZE SZCZEREGO SERCA PŁYNĄCE PODZIĘKOWANIA.
Wszystkie te prace, choć okupione trudem, poprawiają estetykę szkoły, wprowadzają dzieci w świat uporządkowany, co pozwala kształtować poczucie estetyki młodego pokolenia oraz uczy troski o wspólne dobro, jakim jest szkoła. Praca ramię w ramię podjęta przez rodziców i pracowników szkoły uczy dzieci aktywności zespołowej i pokazuje, że w jedności siła, a połączenie wysiłku i zgodne współdziałanie przynosi wspaniałe efekty.
I.Ś
Wyszukaj na stronie
Twoja przeglądarka internetowa, bądź system operacyjny, nie wspierają lektora w polskiej wersji językowej.